Climate change journalists around the world are part of a “disturbing” effort to hype up Greta Thunberg and “distribute propagandized climate change issues in their reporting,” says a new report paid for by an inquiry set up by the government of Alberta.

The 133-page report says reporters who focus full-time on climate change are aiding powerful progressive global elites whose goal is to abolish capitalism and create a society in which life “will be constantly monitored, short, cold, and miserable, just like pre-industrial times.”

The report is part of a $3.5 million inquiry set up by Premier Jason Kenney’s United Conservative Party to investigate environmental opposition to the province’s tar sands, the world’s third largest oil reserves. The inquiry is expected to release its final conclusions by the end of January.

“It’s bizarre to suggest that we’re part of some kind of conspiracy,” Megan Darby, editor of the UK-based site Climate Home News, which was named in the report but not contacted for comment by its author, told VICE World News. “No one tells us what to write.”

Entitled “A New Global Paradigm: Understanding the Transnational Progressive Movement, the Energy Transition and the Great Transformation Strangling Alberta’s Petroleum Industry,” the report also says billionaires George Soros and Michael Bloomberg, along with the World Economic Forum and the Rockefeller Brothers Fund, are leading an international movement to catalyze massive economic and social changes under the pretext of limiting global carbon dioxide emissions, “a gas essential to all human life.”

An entire section of the report is dedicated to climate change media, “a key driver in the cultural shift necessary for the Great Transformation,” it says.

“The idea that paying attention to climate change as a full-time journalistic beat is somehow an act of advocacy is a complete misunderstanding of the role of journalism in a democracy,” said Mark Hertsgaard, co-founder and executive director of Covering Climate Now, a media initiative also named in the report that has more than 400 news outlets around the world as partners (including VICE World News). He wasn’t contacted either.

Continued at source…